Monday, June 15, 2009

Tiada Arahan Tumpah Darah di Manek Urai

Sehari dua ni macam panas sikit, apa tidak nya kalau betul ada arahan supaya tumpah darah berlaku di Manek Urai bagi mempertahankan Kerusi oleh pimpinan PAS. Pandai media main isu untuk menolong umno yang sedang nazak.

Semasa perasmian markas induk Dun Manek urai baru2 ni, saya ada kat situ mendengar ucapan beberapa orang termasuk Mursyidul Am sendiri. Dari pengamatan saya tiada keluar sepatah pun daripada pimpinan yang berceramah pada malam itu arahan supaya bertumpah darah.

Yang ada ialah memberi semangat kepada petugas2 dengan menggunakan segala kemahiran yang ada pada diri masing2. Itu perkara biasa dalam mana2 pilihanraya. Gaya bahasa yang digunakan hanya untuk menaikkan semangat. Mungkin media mengambil sepatah perkataan sahaja untuk dinilai sebagai tumpah darah.

Nampaknya umno awal2 lagi sudah kecut perut dalam pertarungan di N41 Manek Urai. sebab itu menggunakan saluran media sepenuh nya untuk mengelirukan pengundi2. segala jentera2 agensi kerajaan dikerah sama bagi memastikan kemenangan berpihak pada umno.

Tapi insyaallah pengundi Manek Urai tidak semudah itu untuk dikalahkan.

No comments:

Post a Comment